Rabu, 20 November 2013

Mau membuat toko online SEO Friendly baca dulu

SEO adalah runtutan proses memperbaiki penglihatan laman web dalam sebuah sistem carian. Jika anda bertanya, mengapa penting untuk laman web toko online lebih SEO Friendly ? Jawabannya cukup sederhana, adalah penting bagi pemilik toko online mengoptimumkan laman web mereka atau SEO Friendly.

Apabila seseorang mencari produk, "susu anak balita" sebagai contoh saja. Kemungkinan dia tidak akan tahu alamat laman web di toko alfaonline yang menyediakan. Tapi dia akan mengetik perkataan 'toko anak belanja online' atau 'jual susu formula' dalam kolom carian. Seterusnya dia akan memilih toko yang sesuai kepadanya berdasarkan keterangan yang datang bersama-sama dengan link laman web pada hasil carian.

Kedudukan yang lebih tinggi dalam SERP, maka jelas lebih banyak lalu lintas dan pelanggan yang berpotensi untuk masuk ke toko online anda. Dan bagaimana untuk mengoptimumkan toko online website anda adalah tidak terlalu sulit, hanya ikut arahan ini saya katakan cukup mudah :

1. Pengiklanan dan promosi media

Jangan hanya bergantung pada pengiklanan media. Gunakan semaksimal yang ada apabila kita berasa benar-benar memerlukan bantuan baru bisa mencari jasa pengiklanan dan media promosi. Pada masa ini tidak ada yang mustahil, meskipun seperti didorong untuk pemakaian Adwords sebagai pemilik toko hanya perlu memakai beberapa media sosial.

2. Usakan tidak duplikat konten

Tindakan ini adalah salah satu musuh utama mesin pencari, black - hat SEO! Walau bagaimanapun, karena banyak toko dalam daring mempunyai sejumlah besar duplikat konten biasaya dari penerangan produk, dan laman web toko online cenderung untuk mendapatkan dihukum oleh sistem pencarian. Oleh sebab itu, pemilik toko online perlu mencari cara-cara untuk mengurangkan jumlah yang berlebihan dari duplikat konten. Sebagai contoh, kita menulis keterangan produk berdasarkan ulasan.

3. Miliki Strategi konten

Dari waktu ke waktu menambah kandungan yang unik dan berkualitas ke laman web toko online yang anda miliki bukan saja akan menambah nilai kepada pengguna, namun juga akan membantu mendapatkan kedudukan di mesin pencari. Dalam usaha untuk memenuhi kaidah SEO, artikel biasanya terdiri atas kata kunci produk dengan konten berkaitan apa yang dijual disana.

4. Mengoptimumkan gambar produk

Fungsi carian gambar telah menjadi sangat popular di kalangan pengguna internet untuk mencari produk secara online. Oleh itu , laman web toko online perlu menambah kata kunci yang relevan dalam tag ALT untuk setiap produk foto. SEO adalah satu langkah yang kuat apabila tag ALT gambar dengan kata kunci laman web relavan .

5. Penerangan meta yang unik untuk setiap laman

Penerangan Meta atau perihal meta adalah yang paling SEO boleh membantu kita melaksanakan toko dalam daring yang lebih baik berbanding dalam keputusan carian. Oleh itu, setiap halaman seharusnya mengandung penerangan meta yang berbeda.

6. Optimalkan Anchor Text

Menambah kata kunci untuk pautan dalaman di laman web kedai dalam talian akan membantu meningkatkan penglihatan laman web kedai online kami di enjin carian. Mengtautkan daripada halaman lain dengan 'lihat ini' kata-kata yang lebih baik misalnya 'promo belanja' atau 'tulisan menarik' selanjutnya. Coba untuk membuat blogger lain untuk menulis ulasan tentang produk dan toko dalam daring laman web yang anda miliki. Backlinks dari hal tersebut yang cukup memiliki nilai lebih dalam SEO.

7. navigasi baik

SEO adalah salah satu cara untuk memudahkan pengunjung untuk melayari laman-laman boleh didapati di laman web toko online anda. Untuk itu perlu menavigasi ke laman lain yang sekiranya diperlukan. Kita boleh meletakkan tautan kategori , tag , daftar isi , walaupun peta sitemap cukup sebagai navigasi .

Perlu diingat , keputusan mengoptimumkan laman web atau SEO tidak secepat kilat berlaku. Di samping itu untuk memilih kata kunci yang memerlukan pandangan jauh dan mempelajari helah SEO, kita juga perlu bersabar menunggu keputusan pengoptimalan membuahkan hasil.

sumber : blog.jarvis-store.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar