Senin, 24 Februari 2014

Maluku jadi trailer : Alfamart official partner merchandise FIFA piala dunia Brazil 2014

Satu lagi pesepakbola Indonesia mencuri perhatian dunia , muda Maluku Sani Tawainella treler rasmi bagi Piala Dunia 2014 dengan latar belakang rusuhan di Maluku pada tahun 1999 meninggalkan kenangan mendalam. Di sebalik rusuhan , terdapat cerita yang memberi inspirasi. Cerita ini telah dibawa di dalam filem bertajuk Cahaya dari Timur : Beta Maluku.

Pesan sponsor, sudah punya pernik unik bola ? lihat Alfamart official partner merchandise FIFA piala dunia Brazil 2014

Dengan pengeluar Glenn Fredly dan Angga Dwimas Sasongko, filem ini adalah kisah benar Sani Tawainella lif , bekas pemain bola sepak Tulehu asal. Beliau berjaya menyatukan kanak-kanak umur 15 dari dua masyarakat Islam dan Kristian dalam satu pasukan bola sepak. Kerja Tim ' s memenangi U - Pertandingan Kebangsaan 15 ( Medco ) pada tahun 2006.

" Sani Tawainella adalah seorang saksi hidup dan mungkin juga konflik pengorbanan kanak-kanak di Ambon pada tahun 1999, " kata pengarang cerita dan filem senario, seperti yang dilaporkan yahoosport Irfan Ramli , Rabu, (12 /2).

Menurut Glenn dan Angga , Sani melakukan yang terbaik tanpa dia menyedari. Apabila orang tengah kepada konflik , oleh itu Sani mengajar anak-anak bermain bola sepak. Usaha itu dibuat Tulehu kini digelar sebagai Pembekal Bintang Negeri Bolasepak .

Sani, yang akan menjadi bintang iklan untuk klip Coca Cola edisi Piala Dunia 2014. " Kisah filem ini dipakai rasmi dunia cawan 2014 dan ditayangkan 80 negara dengan Coca Cola. Sani direka kisah hidupnya, " kata Glenn Fredly.

Catatan yang tidak begitu penting, namun masih terkait dengan semarak dunia bola lihat di minimarket lokal official partner merchandise FIFA. Pelan ini , filem itu ditayangkan pada 6 Jun. Saat itu ketika meraikan Piala Dunia 2014 dan perlawanan akhir Champion League. Cerita Sani hayat berkhidmat sebagai pegawai treler Piala Dunia 2014. Bertujuan untuk menunjukkan kepada dunia bahawa keamanan adalah indah, dan bola sepak adalah bahasa sejagat .

source

Tidak ada komentar:

Posting Komentar